СИМВОЛІКА ДЕРЕВА (ЛІСУ) У ТВОРАХ ФРАНЦІШЕКА КАРПІНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2018.152027Ключові слова:
Францішек Карпінський, ліс, дерева, сентиментальна поезіяАнотація
Для сентиментального поета ліс є місцем, що асоціюється з безпекою, відпочинком, усамітненням, постійністю, а також місцем побачень закоханих. Іноді він виявляє себе еквівалентом поважності та плину часу. Дерева Франциска Карпінського – це мовчазні свідки інтимних зустрічей та матеріал, на якому увіковічнилися щирі зізнання. Дерева вказують на природний порядок світу, повертають до необхідності єднання та взаємності. Ліс і дерева є важливим елементом поетичного стафажу у творах Карпінського. Саме тому митець не видається особливо примхливим і не вишукує рідкісних дерев, зосереджуючи увагу на звичайних видах, що можна було зустріти не тільки в тогочасних садах і парках, але й у дикорослих лісах.Завантаження
Посилання
Borkowski, A. (2003). rec. T. Chachulski, Franciszek Karpiński. [W:] Ogród, nr 3–4, 377 s.
Borkowski, A. (2005). Obrzeża historii. [W:] Nowe Książki, nr 9, 88 s.
Borowy, W. (1978). O poezji polskiej w wieku XVIII, wyd. 2. Warszawa, 406 s.
Chachulski, T. (1998). Franciszek Karpiński. Warszawa, 80 s.
Ciołek, G. (1978). Ogrody polskie, oprac. J. J. Bogdanowski, wyd. 2. Warszawa, 295 s.
Karpiński, F. (1987). Historia mego wieku i ludzi, z którymi żyłem, oprac. R. Sobol. Warszawa, 296 s.
Karpiński, F. (2005). Wiersze zebrane, cz. I., wyd. T. Chachulski. Warszawa, 374 s.
Klimowicz, M. (1999). Oświecenie, wyd. 7. Warszawa, 608 s.
Kostkiewiczowa, T. (1964). Model liryki sentymentalnej w twórczości Franciszka Karpińskiego. Wrocław, 134 s.
Kostkiewiczowa, T. (1975). Klasycyzm, sentymentalizm, rokoko. Szkice o prądach literackich polskiego Oświecenia. Warszawa, 480 s.
Sobol, R. (1979). Franciszek Karpiński. Warszawa, 171 s.