Комунікативний портрет літературного героя

Автор(и)

  • Наталія Дяченко Житомирський державний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0001-7659-208X
  • Олеся Кидисюк Житомирський державний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0002-0408-3988

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2020.220598

Ключові слова:

комунікативний паспорт, мовлення, комунікативний тип, комунікативна позиція, комунікативна роль, психологічна роль, комунікація, мова, чудовисько

Анотація

У статті представлений матеріал про «комунікативний паспорт» та інформацію, яку з його допомогою кожен комунікант повідомляє іншим під час спілкування. З’ясовано, яке значення має вміння «читати» комунікативний паспорт для успішної організації процесу спілкування та яку роль у формуванні цього вміння відіграє аналіз комунікативної поведінки не лише реальних людей, а й героїв художніх творів. Схарактеризовано комунікативну поведінку одного з головних героїв трилогії О. Дерманського «Чудове Чудовисько» – Чудового Чудовиська. На підставі аналізу комунікативної, соціометричної, психологічної, мовленнєво-риторичної, соціоінтерактивної, мовної, національно-культурної складових образу обраного персонажа створено його комунікативний паспорт.

Біографії авторів

Наталія Дяченко, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Житомирського державного університету імені Івана Франка

Олеся Кидисюк, Житомирський державний університет імені Івана Франка

здобувачка освітнього ступеня «магістр» Житомирського державного університету імені Івана Франка 

Посилання

Бацевич, Ф. С. (2004). Основи комунікативної лінгвістики. Київ, 344 с.

Дерманський, О. С. (2016). Чудове Чудовисько. Київ, 272 с.

Дерманський, О. С. (2019). Чудове Чудовисько в країні Жаховиськ. Київ, 288 с.

Дерманський, О. С. (2018). Чудове Чудовисько і Погане Поганисько. Київ, 288 с.

Кіщенко, А. М. (2014). Комунікативна роль адресанта в художньому дискурсі (на матеріалі сучасної української прози). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mova_2014_21_14 (дата звернення: 19.09.2020).

Лисиченко, Т. Ю. (2017). Мовленнєвий паспорт особистості як основа творення художнього образу: граматика та поетика помилок. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_lingv_2017_46_16 (дата звернення: 19.09.2020).

Маленко, О. О. (2016). Творення й рецепція словесного образу в аспекті художньої ментальності автора – читача. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_lingv_2016_43_28 (дата звернення: 19.09.2020).

Семенюк, О. А. і Паращук, В. Ю. (2010). Основи теорії мовної комунікації. Київ, 240 с.

Стернин, И. А. (2001). Введение в речевое воздействие. Воронеж, 252 с.

Стернин, И. А. (2012). Основы речового воздействия. Воронеж, 178 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30

Як цитувати

Дяченко, Н., & Кидисюк, О. (2020). Комунікативний портрет літературного героя. Філологічний часопис, (2). https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2020.220598

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО