Семантико-стилістичний статус брендонімів

Автор(и)

  • Вікторія Шиманська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-1164-1041
  • Інна Коломієць Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-5355-9332

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2021.246094

Ключові слова:

брендонім, текст, універсалія, варваризм, етранжизм, художній стиль, публіцистичний стиль, реклама

Анотація

Статтю присвячено аналізу брендонімів з позиції визначення статусу лексичної належності та їх ролі у стилістичній організації різностильових текстів. У статті проаналізовано питання, спрямовані на з’ясування термінів «універсалія», «етранжизм», «варваризм», «брендонім», «текст», визначено спроможність брендонімів набувати ознак стилістем певних повідомлень, зокрема рекламних текстів, та таких, що пропагують окрему ідею імпліцитно. На нашу думку, стаття є необхідною студією в дослідженнях української ономастики, зокрема стилістичних функцій пропріальних назв у різностильових текстах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Вікторія Шиманська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного універистету імені Павла Тичини

Інна Коломієць, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного універистету імені Павла Тичини

Посилання

Баранник, Д. Х. (2004). Текст. [В:] Українська мова. Енциклопедія. В. М. Русанівський, О. О. Тараненко, М. П. Зяблюк та ін. (ред. кол.). Київ, с. 679–680.

Белей, Л. (2020). Етражизми. URL: https://uchoose.info/etranzhyzmy/ (дата запиту: 25.03.2021).

Грушевська, Ю. А. (2005). Власні назви в російському рекламному тексті: лінгвістичний і функціональний аспекти. Дис. … канд. філол. наук. 10.02.02. Дніпропетровськ, 232 с.

Д’яков, А. С., Кияк, Т. Р. і Куделько, З. Б. (2000). Основи термінотворення: семантичні та соціолінґвістичні аспекти. Київ, 216 с.

Кубрякова, Е. С., Демьянков, В. З., Панкрац, Ю. Г. и Лузина, Л. Г. (1997). Краткий словарь когнитивных терминов. Москва, 245 с.

Шиманська, В. (2020). Людина як автор і джерело брендоніма. [У:] Людина в мові і тексті : колективна монографія. О. Ю. Зелінська (ред.). Умань, с. 143–164.

Непийвода, Н. Ф. (1997). Мова української науково-технічної літератури (функціонально-стилістичний аспект). Київ, 303 с.

Сучасний словник іншомовних слів (2006). О. І. Скопненко, Т. В. Цимбалюк (уклад.). Київ, 789 с.

Різун, В. В., Непийвода, Н. Ф. і Корнєєв, В. М. (2005). Лінгвістика впливу. Київ, 148 с.

Шатин, Ю. В. (2003). Построение рекламного текста. Москва, 128 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-19

Як цитувати

Шиманська, В., & Коломієць, І. (2021). Семантико-стилістичний статус брендонімів. Філологічний часопис, (2), 107–114. https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2021.246094

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО