Ремінісценції «Імені рози» Умберто Еко в «Книжкових таємницях» Отто Пенцлера
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2021.246095Ключові слова:
Умберто Еко, «Ім’я рози», Отто Пенцлер, «Книжкові таємниці», ремінісценція, міжтекстовий дискурс, інтертекстуальністьАнотація
У статті досліджено міжтекстовий дискурс роману Умберто Еко «Ім’я рози» та серії «Книжкові таємниці» Отто Пенцлера через такі види ремінісценцій, як прямі, або незмінні, модифіковані, або трансформовані, та приховані, або неявні. Встановлено, що означена серія як сукупність текстів виявляє по відношенню до роману Еко властивість інтертекстуальності, обумовлену наявністю у приймаючих текстах різних видів ремінісценцій початкового тексту, а з урахуванням жанрових особливостей текстів-реципієнтів, взаємодія текстів відбувається в детективній площині тексту-джерела, що є відмітною рисою розглянутого інтертекстуального дискурсу.
Завантаження
Посилання
Еко, У. (2006). Ім’я рози. Харків, 575 с.
Затонский, Д. В. (2000). Модернизм и постмодернизм: Мысли об извечном коловращении изящных и неизящных искусств. Харьков, 256 с.
Ильин, И. П. (2001). Постмодернизм: Словарь терминов. Москва, 384 c.
Костюкович, Е. (2000). Орбиты Эко. [В:] Эко У. Имя розы. Санкт-Петербург, с. 645–649.
Літературознавча енциклопедія. (2007). У 2 тт. Ковалів Ю. І. (авт.-уклад.). Київ. Т. 1, 608 с.
Лотман, Ю. М. (2000). Выход из лабиринта. [В:] Эко У. Имя розы. Санкт-Петербург, с. 650–669.
Набитович, І. (2008). Архітектонічна та ідейно-естетична симетрія повісті Наталени Королевої 1313 та роману Умберто Еко Il nome della rosa [У:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature. Lublin, p. 87–113.
Набитович, І. (2010). Концепт лабіринту як сакрального локусу (на прикладі новелістики Х. Л. Борхеса, романів У. Еко «Ім’я рози» та К. Мосс «Лабіринт»). [У:] Маґістеріум. Вип. 38: Літературознавчі студії. Київ, с. 45–51.
Прокопович, М. (2006). Середньовіччя Умберто Еко. [У:] Еко У. Ім’я рози. Харків, с. 3–18.
Суини, М. (2001). Лекции по средневековой философии. Вып. 1. Средневековая христианская философия Запада. Москва, 304 с.
Хализев, В. Е. (1999). Теория литературы. Москва, 398 с.
Харлан, О. Д. (2010). Ретро-детектив у сучасній європейській літературі: модифікації жанру. [У:] Наукові праці [ЧДУ КМА]. Сер. Філологія. Літературознавство, т. 135, вип. 122, с. 84–88.
Челецька, М. (2008). Код лабіринту як предмет дослідження семіотичної антропології. [У:] Studia Methodologica, вип. 24, с. 132–138.
Шовкопляс, Г. (2016). Рецепти від Умберто Еко. Дещо про написання постмодерністських детективів. [У:] Філологічні науки, № 8, с. 119–123.
Эко, У. (2007). Заметки на полях «Имени розы». Санкт-Петербург, 92 с.
Bibliomysteries. (2017). Stories of Crime in the World of Books and Bookstores. Penzler O. (editor). New York, 526 p.
Bibliomysteries. (2018). Volume Two: Stories of Crime in the World of Books and Bookstores. Penzler O. (editor). New York, 532 p.
Deaver, J. (2012). An Acceptable Sacrifice. New York, 64 p.
Faye L. (2014). Gospel of Sheba. New York, 69 p.
Grady, J. (2015). Condor In the Stacks. New York, 73 p.
Spillane, M. & Collins, M. A. (2013). It’s in the book. New York, 66 p.
Wilson, F. P. (2014). The Compendium of Srem. New York, 81 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.