Лінгвальна презентація коронавірусу в українському релігійному медійному дискурсі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2022.257921

Анотація

У статті описано особливості мовної презентації коронавірусної хвороби та супутніх із нею реалій у текстах релігійних медіа. Джерелом дослідження стали тексти українських релігійних діячів, представлені в засобах масової інформації. Зроблено висновки, що мовним інструментом представлення хвороби та супутніх із нею реалій є персоніфікація. Лексеми на позначення пандемії, вірусу сполучаються з великою кількістю дієслів, що називають активні дії, когнітивні процеси тощо. У мовному відображенні коронавірусних реалій найбільш важливу роль відіграє метафоризація. У текстах релігійних засобів інформації, як і в інших дискурсах, реалії коронавірусної хвороби переважно концептуалізуються через метафори війни, рідше засвідчено метафори вогню, хвороби, мариністичні метафори.

Особливістю представлення коронавірусу в релігійних текстах є представлення його як засобу випробування віри, нагоди переосмислити спосіб життя і зміцнити духовні цінності, внаслідок чого він набуває позитивної оцінки. Для релігійних текстів характерним є не тільки метафоричне представлення самого коронавірусу, але й поява на базі коронавірусної лексики нових метафор, що вербалізують духовне життя людини: вірус егоїзму, вірус байдужості, антитіла солідарності тощо.

Ключові слова: мова коронавірусу, метафора, персоніфікація, релігійний дискурс, релігійні медіа.

Біографія автора

Тетяна Жила, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

Жила, Т. (2022). Лінгвальна презентація коронавірусу в українському релігійному медійному дискурсі. Філологічний часопис, (1), 52–59. https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2022.257921

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО