ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2016.138082Анотація
У статті визначено та проаналізовано педагогічні умови формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога, зокрема виокремлено такі педагогічні умови, як організація у вищих навчальних закладах компетентнісно спрямованого навчання, вироблення у студентів лінгводидактичних стратегем і мовленнєво-поведінкової стратегії майбутньої професійної діяльності, створення позитивної мотивації у студентів до формування особистісних і професійних якостей.
Ключові слова: педагогічні умови; професійна компетентність; організаційно-методична система; компетентнісно спрямоване навчання; лінгводидактичні стратегеми.Завантаження
Посилання
Андреев, В. И. Педагогика : учебный курс для творческого саморазвития / Валентин Иванович Андреев. – 2-е изд. – Казань : Центр инновационных технологий, 2006. – 608 с.
Андрієвський, Б. М. Реалізація концепції неперервної педагогічної освіти – вимога часу / Б. М. Андрієвський // Актуальні проблеми розбудови національної освіти : зб. наук.-метод. праць. – Херсон : ХДПІ, 1997. – С. 14–17.
Арефьев, И. П. Подготовка учителя к профильному обучению старшеклассников / И. П. Арефьев // Педагогика. – 2003. – № 5. – С. 49–55.
Байша, К. М. Соціально-педагогічні умови морального виховання студентів у позанавчальній діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 / Байша Кіра Миколаївна. – Херсон, 2000. – 193 с.
Бородіна, Н. С. Наукові засади професійного засвоєння лінгводидактичної термінології студентами філологічних документів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Бородіна Наталія Сергіївна. – Херсон, 2007. – 283 с.
Брунер, Дж. Психология познания / Джером Брунер. – М. : Прогресс, 1977. – 404 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / [авт.-уклад. Бусел В.]. – К. : Ірпінь : Перун, 2001. – 1440 с.
Галузяк, В. М. Педагогіка : навч. посіб. / В. М. Галузяк, М. І. Сметанський, В. І. Шахов. – 3-тє вид., випр. і допов. – Вінниця : Державна картографічна фабрика, 2006. – 400 с.
Гальперин, И. Р. Текст как объект лингвистического исследования / Илья Романович Гальперин. – М. : Наука, 1981. – 139 с.
Елизарова, Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. – СПб. : Союз, 2001. – 291 с.
Жуков, Г. Н. Готовность к деятельности как социально-педагогическая категория: инновационный подход / Г. Н. Жуков // Образование и наука : известия Уральского научно-образовательного центра РАО. – 2000. – № 3(5). – С. 176–180.
Закон України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 № 5929-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5029-17/page.
Захарова, А. В. Генезис самооценки : дис. … докт. психол. наук : 19.00.01 / Захарова Аида Васильевна. – М., 1989. – 350 с.
Каспина, В. А. О методах воспитания и их классификации / В. А. Каспина // Советская педагогика. – 1970. – № 1. – С. 84–94.
Кон, И. С. Социология личности / Игорь Семенович Кон. – М. : Просвещение, 1967. – 234 с.
Кузьмина, З. В. Исследование особенностей самооценки личности в условиях успеха и неудач : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук : спец. 19.00.01 «Общая психология, психология личности, история психологии» / З. В. Кузьмина. – М., 1973. – 17 с.
Кутькина, О. П. Педагогические условия формирования медиакомпетентности будущих библиотечно-информационных специалистов : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. П. Кутькина. – Барнаул, 2006. – 23 с.
Мельникова, Л. В. Коммуникативно-ситуативные упражнения как средство развития ключевых компетентностей учащихся / Л. В. Мельникова, О. И. Рухмакова // Педагогічна скарбниця Донеччини. – 2004. – № 2. – С. 13–16.
Ничкало, Н. Г. Методичні проблеми безперервної професійної освіти / Н. Г. Ничкало // Психологічні проблеми безперервної професійної освіти : наук.- метод. зб. / гол. ред. І. А. Зязюн. – К. : Віпол, 1994. – С. 22–26.
Петров, А. Профессиональная компетентность : понятийно-терминологические проблемы / А. Петров // Alma mater. – 2004. – № 10. – С. 6–10.
Плужник, И. Л. Формирование межкультурной коммуникативной компетенции студентов гуманитарного профиля в процессе профессиональной подготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Плужник Ирина Ленаровна. – Тюмень, 2003. – 228 с.
Полонский, В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – М. : Высшая школа, 2004. – 512 с.
Радченко, А. Є. Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя / А. Є. Радченко // Управління школою. – 2005. – № 35–36. – С. 24–58.
Раченко, И. К. Как осуществить принцип стимулирования и перспективности в процессе организации педагогического труда / И. К. Раченко. – Пятигорск : [Б. и.], 1978. – 22 с.
Словник-довідник з професійної педагогіки / [авт.-упоряд. Семенова А. В.]. – Одеса : Пальміра, 2006. – 272 с.
Український радянський енциклопедичний словник : в 3 т. / [авт.-уклад. Бабичев Ф. С.] – К. : Гол. ред. УРЕ, 1987. – Т. 3. – 736 с.
Хатунцева, С. М. Педагогічні умови адаптації викладача-початківця до професійно-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Хатунцева Світлана Миколаївна. – Х., 2004. – C. 97–98.