ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Валентина Коваль Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2016.138082

Анотація

У статті визначено та проаналізовано педагогічні умови формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога, зокрема виокремлено такі педагогічні умови, як організація у вищих навчальних закладах компетентнісно спрямованого навчання, вироблення у студентів лінгводидактичних стратегем і мовленнєво-поведінкової стратегії майбутньої професійної діяльності, створення позитивної мотивації у студентів до формування особистісних і професійних якостей.

Ключові слова: педагогічні умови; професійна компетентність; організаційно-методична система; компетентнісно спрямоване навчання; лінгводидактичні стратегеми.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Валентина Коваль, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Андреев, В. И. Педагогика : учебный курс для творческого саморазвития / Валентин Иванович Андреев. – 2-е изд. – Казань : Центр инновационных технологий, 2006. – 608 с.

Андрієвський, Б. М. Реалізація концепції неперервної педагогічної освіти – вимога часу / Б. М. Андрієвський // Актуальні проблеми розбудови національної освіти : зб. наук.-метод. праць. – Херсон : ХДПІ, 1997. – С. 14–17.

Арефьев, И. П. Подготовка учителя к профильному обучению старшеклассников / И. П. Арефьев // Педагогика. – 2003. – № 5. – С. 49–55.

Байша, К. М. Соціально-педагогічні умови морального виховання студентів у позанавчальній діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 / Байша Кіра Миколаївна. – Херсон, 2000. – 193 с.

Бородіна, Н. С. Наукові засади професійного засвоєння лінгводидактичної термінології студентами філологічних документів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Бородіна Наталія Сергіївна. – Херсон, 2007. – 283 с.

Брунер, Дж. Психология познания / Джером Брунер. – М. : Прогресс, 1977. – 404 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / [авт.-уклад. Бусел В.]. – К. : Ірпінь : Перун, 2001. – 1440 с.

Галузяк, В. М. Педагогіка : навч. посіб. / В. М. Галузяк, М. І. Сметанський, В. І. Шахов. – 3-тє вид., випр. і допов. – Вінниця : Державна картографічна фабрика, 2006. – 400 с.

Гальперин, И. Р. Текст как объект лингвистического исследования / Илья Романович Гальперин. – М. : Наука, 1981. – 139 с.

Елизарова, Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. – СПб. : Союз, 2001. – 291 с.

Жуков, Г. Н. Готовность к деятельности как социально-педагогическая категория: инновационный подход / Г. Н. Жуков // Образование и наука : известия Уральского научно-образовательного центра РАО. – 2000. – № 3(5). – С. 176–180.

Закон України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 № 5929-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5029-17/page.

Захарова, А. В. Генезис самооценки : дис. … докт. психол. наук : 19.00.01 / Захарова Аида Васильевна. – М., 1989. – 350 с.

Каспина, В. А. О методах воспитания и их классификации / В. А. Каспина // Советская педагогика. – 1970. – № 1. – С. 84–94.

Кон, И. С. Социология личности / Игорь Семенович Кон. – М. : Просвещение, 1967. – 234 с.

Кузьмина, З. В. Исследование особенностей самооценки личности в условиях успеха и неудач : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук : спец. 19.00.01 «Общая психология, психология личности, история психологии» / З. В. Кузьмина. – М., 1973. – 17 с.

Кутькина, О. П. Педагогические условия формирования медиакомпетентности будущих библиотечно-информационных специалистов : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. П. Кутькина. – Барнаул, 2006. – 23 с.

Мельникова, Л. В. Коммуникативно-ситуативные упражнения как средство развития ключевых компетентностей учащихся / Л. В. Мельникова, О. И. Рухмакова // Педагогічна скарбниця Донеччини. – 2004. – № 2. – С. 13–16.

Ничкало, Н. Г. Методичні проблеми безперервної професійної освіти / Н. Г. Ничкало // Психологічні проблеми безперервної професійної освіти : наук.- метод. зб. / гол. ред. І. А. Зязюн. – К. : Віпол, 1994. – С. 22–26.

Петров, А. Профессиональная компетентность : понятийно-терминологические проблемы / А. Петров // Alma mater. – 2004. – № 10. – С. 6–10.

Плужник, И. Л. Формирование межкультурной коммуникативной компетенции студентов гуманитарного профиля в процессе профессиональной подготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Плужник Ирина Ленаровна. – Тюмень, 2003. – 228 с.

Полонский, В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – М. : Высшая школа, 2004. – 512 с.

Радченко, А. Є. Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя / А. Є. Радченко // Управління школою. – 2005. – № 35–36. – С. 24–58.

Раченко, И. К. Как осуществить принцип стимулирования и перспективности в процессе организации педагогического труда / И. К. Раченко. – Пятигорск : [Б. и.], 1978. – 22 с.

Словник-довідник з професійної педагогіки / [авт.-упоряд. Семенова А. В.]. – Одеса : Пальміра, 2006. – 272 с.

Український радянський енциклопедичний словник : в 3 т. / [авт.-уклад. Бабичев Ф. С.] – К. : Гол. ред. УРЕ, 1987. – Т. 3. – 736 с.

Хатунцева, С. М. Педагогічні умови адаптації викладача-початківця до професійно-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Хатунцева Світлана Миколаївна. – Х., 2004. – C. 97–98.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-31

Як цитувати

Коваль, В. (2016). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ. Філологічний часопис, (1). https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2016.138082

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ