ТРОПЕЇЗАЦІЯ ВЛАСНИХ НАЗВ У ПОЕЗІЇ ІВАНА СВІТЛИЧНОГО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2016.138265Анотація
У статті розглядаються особливості тропеїчного вживання онімної лексики в поетичних текстах Івана Світличного. Досліджено вживання онімів у ролі метафори, де поетонім виступає експресивним центром образу; метонімії, де має на меті виокремити й увиразнити об’єкт художнього зображення; порівняння, яке допомагає виразити оцінні характеристики об’єкта; перифраза, що є засобом непрямого, нетрафаретного, образного номінування; символу як засобу художнього узагальнення. Проаналізовано конотації, що актуалізуються в семантиці онімів у процесі тропеїзації.
Ключові слова: онім; власна назва; поетонім; конотація; троп; метафора; порівняння; метонімія; антономасія; перифраз; символ.Завантаження
Посилання
Біловус, Л. І. Інтертекстуальність як модус новаторства (на матеріалі творчості В. Стуса та І. Світличного) : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. філол. наук : спец. 10.01.06 «Теорія літератури» / Л. І. Біловус. – Тернопіль, 2003. – 18 с.
Браїлко, Ю. І. Конфесійна лексика у творчості українських поетів 60–80-х років ХХ століття (семантико-стилістичний аспект) : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / Ю. І. Браїлко. – К., 2005. – 20 с.
Ґоца, Е. Д. Лексико-фразеологічні засоби експресивності поетичної збірки І. Світличного «У мене – тільки слово» / Е. Д. Ґоца // Дослідження з лексикології і граматики української мови : збірник наукових праць. Вип. 13 / за ред. А. М. Поповського. – Дніпропетровськ, 2013. – С. 121–128.
Історія української літератури XX століття : навч. посібник. У двох книгах. Книга друга. Частина друга (1960–1990-ті роки) / за редакцією чл.-кор. НАН України В. Г. Дончика. – К. : «Либідь», 1995. – 510 с.
Тарарива, Л. Ю. Сонет у контексті поетичного дискурсу І. Світличного [Електронний ресурс] / Л. Ю. Тарарива // Режим доступу: http://www.confcontact.com/2008oktInet_tezi/fl_tarariva.php.