СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТІСНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ

Автор(и)

  • Катерина Маслюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2015.138889

Анотація

Розкрито механізми детермінації культури особистісного самовизначення (самосвідомість, життєві цінності, потреби, позиція, активність, особистісна перспектива) та провідні її цінності (свобода, відповідальність, активність, довіра). Розглянуто сутність самовизначення з позицій соціологічного, соціально-психологічного, диференційовано-психологічного та педагогічного підходів; з’ясовано, що найвищий рівень особистісного самовизначення пов’язаний із входженням людини в культуру, привласненням її цінностей та базуванням на них у процесі досягнення своїх цілей і життєвих планів. Визначено структурні компоненти культури особистісного самовизначення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ахиезер А. С. Между циклами мышления и циклами истории / А. С. Ахиезер // Общественные науки и современность. – 2002. – № 3. – С. 129–130.

Балл Г. О. Внутрішня свобода особи і особистісна надійність у контексті гуманізації освіти / Г. О. Балл // Практична психологія та соціальна робота. – 2003. – №9. – С. 1–7.

Геллнер Э. Условия свободы. Гражданское общество и его исторические соперники / Э. Геллнер. – М. : Моск. школа полит. исследований, 2004. – 240 с.

Зайцев В. В. Теория и практика развития личностной свободы учащихся в системе начального образования : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.01 / Зайцев Владимир Васильевич. – Волгоград, 1999. – 413 c.

Исаев Е. А. Культурное самоопределение студентов в языковой образовательной среде вуза / Евгений Анатольевич Исаев [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://fosscenter.elsu.ru.

Карпицкий Н. Н. Самоопределение человека в пространстве культуры / Н. Н. Карпицкий // Социокультурное пространство России: проблемы и перспективы развития: сб. докл. ІІІ Всероссийской (с международным участием) науч.-практ. конф. (Белгород, 27 – 28 января 2011 г.) : в 2 т. – Белгород : БГНКИ, 2011. – Т. 1. – С. 67–71.

Кравченко Т. В. Теоретико-методичні засади соціалізації дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.07 / Кравченко Тамара Володимирівна. – К., 2010. – 464 с.

Лопаткин Е. Особенности воспитания будущего учителя в педагогическом вузе / Евгений Лопаткин [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://oldconf.neasmo.org.ua/gjde/1697

Межуев В. М. Свобода как ценность / В. М. Межуев // Альтернативы. – 2010. – № 12 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://alternativy.ru/node/1479

Рычкова Л. Образование, культура самоопределения и судьба человека / Л. Рычкова // Образование в культуре и культура образования. – Новосибирск : НГТУ, 2002. – С. 124–132.

Столин В. В. Исследование эмоционально-ценностного отношения к себе с помощью методики управляемой проекции / В. В. Столин // Психологический журнал. – 1981. – Т. 3. – С. 104–117.

Цюман Т. П. Формування культури життєвого самовизначення старшокласників засобами освітнього тренінгу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. : 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Т. П. Цюман. – К., 2008. – 19 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Маслюк, К. (2018). СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТІСНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ. Філологічний часопис, (1). https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2015.138889

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ