ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЛІНГВОСМИСЛОВОГО АНАЛІЗУ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНИЙ ВИМІР ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2017.139046Анотація
У статті розкрито особливості техніки виконання лінгвоаналізу художнього тексту як важливого чинника в процесі фахової підготовки майбутнього вчителя-філолога. Вироблена лінгвістична стратегія інтерпретації творів художньої літератури визначає своєрідність індивідуально-авторського світосприйняття та узагальнення дійсності на засадах комплексного підходу до вивчення системи образно-виразових засобів художньої словесності. Дослідження вербалізації художнього світу здійснюється з позицій лінгвостилістичного аналізу, який дозволяє встановити естетичну і смислову значущість окремих елементів мовної структури, визначити функціональну роль актуалізованих у контексті одиниць.
Ключові слова: змістова інформація; конотація; лінгвістична інтерпретація тексту; лінгвоаналіз тексту; лінгвостилістичний аналіз; образ-символ; поетичне світосприйняття; художній текст.Завантаження
Посилання
Гнаткович Т. Д. Лінгвістичний аналіз тексту як засіб реалізації компетентнісного підходу до навчання української мови // Педагогічні науки: зб. наук. праць. Вип. 52. Херсон: Вид-во ХДУ, 2009. С. 101–106.
Єщенко Т. А. Лінгвістичний аналіз тексту: навч. посібник. Київ: Академія, 2009. 264 с.
Калашник В. С. Людина та образ у світі мови: вибрані статті. Харків: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2011. 368 с.
Коваль В. О. Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04 / Національна академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти. Умань, 2013. 623 с.
Кононенко В. І. Символи української мови: монографія. Івано-Франківськ: Плай, 1996. 272 с.
Кочан І. М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч. посібник. Київ: Знання, 2008. 423 с.
Крупа М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: посібн. для студен. філолог. спеціальн. вищ. навч. закл. Тернопіль: Підручники і посібники, 2010. 496 с.
Ліна Костенко: навчальний посібник-хрестоматія / ідея, упорядкування, інтерпретація творів Григорія Клочека. Кіровоград: Степова Еллада, 1999. 320 с.
Луценко О. І. «Стилістичний аналіз тексту» як навчальна дисципліна у ВНЗ // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ: збірник наукових праць. Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2013. № 2 (10). С. 86–94.
Фразеологічний словник української мови / уклад. В. М. Білоноженко, В. О. Винник, І. С. Гнатюк та ін.; за ред. Л. С. Паламарчука. Вид. 2-е. Київ: Наук. думка, 1999. Кн. 1. 528 с.