ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЛІНГВОСМИСЛОВОГО АНАЛІЗУ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНИЙ ВИМІР ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Інна Коломієць Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2017.139046

Анотація

У статті розкрито особливості техніки виконання лінгвоаналізу художнього тексту як важливого чинника в процесі фахової підготовки майбутнього вчителя-філолога. Вироблена лінгвістична стратегія інтерпретації творів художньої літератури визначає своєрідність індивідуально-авторського світосприйняття та узагальнення дійсності на засадах комплексного підходу до вивчення системи образно-виразових засобів художньої словесності. Дослідження вербалізації художнього світу здійснюється з позицій лінгвостилістичного аналізу, який дозволяє встановити естетичну і смислову значущість окремих елементів мовної структури, визначити функціональну роль актуалізованих у контексті одиниць.

Ключові слова: змістова інформація; конотація; лінгвістична інтерпретація тексту; лінгвоаналіз тексту; лінгвостилістичний аналіз; образ-символ; поетичне світосприйняття; художній текст.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Інна Коломієць, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Гнаткович Т. Д. Лінгвістичний аналіз тексту як засіб реалізації компетентнісного підходу до навчання української мови // Педагогічні науки: зб. наук. праць. Вип. 52. Херсон: Вид-во ХДУ, 2009. С. 101–106.

Єщенко Т. А. Лінгвістичний аналіз тексту: навч. посібник. Київ: Академія, 2009. 264 с.

Калашник В. С. Людина та образ у світі мови: вибрані статті. Харків: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2011. 368 с.

Коваль В. О. Теоретичні і методичні засади формування професійної компетентності майбутніх вчителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04 / Національна академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти. Умань, 2013. 623 с.

Кононенко В. І. Символи української мови: монографія. Івано-Франківськ: Плай, 1996. 272 с.

Кочан І. М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч. посібник. Київ: Знання, 2008. 423 с.

Крупа М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: посібн. для студен. філолог. спеціальн. вищ. навч. закл. Тернопіль: Підручники і посібники, 2010. 496 с.

Ліна Костенко: навчальний посібник-хрестоматія / ідея, упорядкування, інтерпретація творів Григорія Клочека. Кіровоград: Степова Еллада, 1999. 320 с.

Луценко О. І. «Стилістичний аналіз тексту» як навчальна дисципліна у ВНЗ // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ: збірник наукових праць. Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2013. № 2 (10). С. 86–94.

Фразеологічний словник української мови / уклад. В. М. Білоноженко, В. О. Винник, І. С. Гнатюк та ін.; за ред. Л. С. Паламарчука. Вид. 2-е. Київ: Наук. думка, 1999. Кн. 1. 528 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30

Як цитувати

Коломієць, І. (2017). ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЛІНГВОСМИСЛОВОГО АНАЛІЗУ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНИЙ ВИМІР ДОСЛІДЖЕННЯ. Філологічний часопис, (2). https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2017.139046

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО