ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Валентина Коваль Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7698-3600
  • Катерина Маслюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0627-8666

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2018.142941

Ключові слова:

професійна компетентність, учитель-філолог, нова школа, професійна підготовка майбутніх учителів, освіта, практична підготовка, сучасна школа, мовна освіта, концепції, євроінтеграційні процеси

Анотація

У статті розкрито особливості методики формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів, до якої входять такі компоненти: вдосконалення змісту фахових дисциплін у процесі їх професійної підготовки, що включає аспекти навчання (формування інтелектуальної, інформаційної, когнітивної, лінгводидактичної, мовної, іншомовної, мовленнєвої, лінгвокраїнознавчої, літературознавчої, методичної, інтерактивної компетенцій), виховання (формування світоглядно-ціннісної, соціальної (соціокультурної) життєвої компетенцій), пошуково-дослідницьку (формування дослідницько-пошукової, спеціальної (рефлексивної) компетенцій) і наукову діяльність (формування комунікативної, особистісно-мотиваційної, технологічної компетенцій); добір ефективних форм і методів (проблемна лекція, лекція – прес-конференція, евристична бесіда, дискусія, діалог, дебати, «мікрофон», «незакінчені речення», «мозковий штурм», відкритий форум, семінар, ділова гра, аналіз ситуації, тренінг, портфоліо, педагогічне проектування, а також методи контролю та оцінки якості знань; семінарські, практичні, лабораторні та індивідуальні заняття, навчальна та виробнича практики, науково-дослідна робота (залучення до роботи в науково-дослідних лабораторіях, центрах, науково-практичних конференціях, майстер-класах); масові, групові (гурткові) та індивідуальні форми позанавчальної роботи); упровадження комплексу оптимальних засобів (інтерактивна дошка, комп’ютерні мережі, аудіовізуальні технічні, друковані мультимедійні та текстові засоби) та інтерактивних технологій (адаптивні, особистісно зорієнтовані, інформаційно-комунікаційні, проектні, компетентнісно орієнтовані технології, ігротехнології професійного вдосконалення, технологія портфоліо). Методика формування професійної компетенції майбутніх учителів-філологів передбачає написання курсових і кваліфікаційних робіт з української мови та літератури, що є підсумковою ланкою, свідченням готовності майбутніх словесників до практичної діяльності. Однією з найважливіших вимог до написання наукових праць є використання експерименту, питальників, методичних розробок учителів-новаторів, власного досвіду та ін.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Валентина Коваль, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Катерина Маслюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Волкова, Н. П. (2006). Професійно-педагогічна комунікація : навч. посібн. Київ, 256 с.

Дуденко, О. В. і Коваль, В. О. (2014). Наукова робота з української мови та методики її навчання : методичні вказівки до написання курсової та випускної кваліфікаційної роботи для студентів-філологів. Умань, 44 с.

Закон України «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року» від 14.12.2016. № 988-р [Електронний ресурс]. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/ (дата звернення: 10.04.2018).

Коваль, В. О. (2012). Методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах : навч.-метод. посібн. для студ. філолог. фак-тів. Умань, 271 с.

Короткова, Ю. М. (2016). Розвиток мовної освіти в університетах Греції та Республіки Кіпр (історико-педагогічний аспект). Харків, 348 с.

Сисоєва, С. О. і Соколова, І. В. (2016). Теорія і практика вищої освіти : навч. посібн. Київ; Маріуполь, 338 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Коваль, В., & Маслюк, К. (2018). ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Філологічний часопис, 1(1). https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2018.142941

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ