Мовна особистість у полікультурному світі
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2020.204129Ключові слова:
мовна особистість, вторинна мовна особистість, мовна освіта, вивчення іноземної мови, компетентністьАнотація
Стаття присвячена визначенню понять «мовна особистість» і «вторинна мовна особистість». У статті акцентовано на важливості чіткого визначення цих категорій через актуальність проблеми формування мовної особистості в полікультурному світі. Проаналізовано тлумачення терміна «мовна особистість» у працях зарубіжних і вітчизняних учених, диференційовано це поняття в лінгвістиці та в навчанні іноземних мов. Виявлено рівні сформованості мовної особистості: нульовий рівень – словесно-семантичний; перший рівень – лінгвокогнітивний, або тезаурус; другий рівень – мотиваційний. Основною метою модернізації мовної освіти сьогодні є формування полікультурної мовної особистості. Реалізація цієї складної проблеми є вимогою часу. Результатом вивчення сучасної іноземної мови є сформована вторинна мовна особистість.Завантаження
Посилання
Балабанова, Т. Н. и Протасова, Н. А. (2018). Профессиональные компетенции переводчика. [B:] Теоретические и практические предпосылки подготовки полилингвальных специалистов в вузе. IV международный научно-практический онлайн-семинар (вебинар). Могилёв, с. 11–14.
Богин, Г. И. (1984). Модель языковой личности в ее отношении к разновидностям текстов. Ленинград, 98 с.
Бондалетов, В. Д. (1987). Социальная лингвистика. Москва, 160 с.
Вайсгербер, Й. Л. (1993). Родной язык и формирование духа. Москва, 232 с.
Гальскова, Н. Д. и Гез, Н. И. (2006). Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. Учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений. Москва, 336 с.
Елизарова, Г. В. и Халяпина, Л. П. (2005). Формирование поликультурной языковой личности как требование новой глобальной ситуации. [B:] Языковое образование в вузе. Методическое пособие для преподавателей высшей школы, аспирантов и студентов. Санкт-Петербург, с. 8–21.
Караулов, Ю. Н. (1987). Русский язык и языковая личность. Москва, 257 с.
Maслова, В. A. (2001). Лингвокультурология. Учебное пособие для студентов высших учебных заведений. Mосква, 208 с.
Момотова, Ю. Г. (2009). Представление о языковой личности и вторичной языковой личности в гуманитарных науках. [В:] Вестник Вятского государственного гуманитарного университета. Серия: Педагогика и психология, № 4 (3), с. 99–104.
Протасова, Н. A. (2008). About the Essence of the Notion «Language Personality» in Education. [In:] Nauka i Studia, № 5, Prag. pp. 74–79.
Протасова, Н. А. (2009) Компетентностный подход к подготовке выпускников высшей школы. [В:] Вестник Полоцкого государственного университета. Серия Е: Педагогические науки, № 5, с. 44–47.
Протасова, Н. А. (2009). Языковая компетентность: теоретический аспект. [В:] Вестник Могилевского государственного университета имени А. А. Кулешова, № 4 (34), с. 217–222.
Протасова, Н. А. (2016). Педагогические условия формирования языковой компетентности при изучении иностранных языков. [В:] Восточнославянские языки и литературы в европейском контексте – 2015. Сб. науч. ст. Иванов Е. Е. (гл. ред.). Могилёв, с. 301–304.
Халеева, И. И. (1989). Основы теории обучения пониманию иноязычной речи (подготовка переводчика). Москва, 237 c.