Тролінг і його комунікативний потенціал
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2023.281355Ключові слова:
тролінг, троль, тролінгова комунікація, інтернет-комунікація, анкетуванняАнотація
У статті представлено матеріал про тролінг як одну із сучасних комунікативних практик. Для дослідження були використані такі методи: зіставлення, спостереження, описовий метод і його основні прийоми – інвентаризацію та систематизацію мовних одиниць, метод анкетування, класифікаційний метод, метод когнітивної інтерпретації, елементи статистичного методу. Розглянуто сутність понять «троль», «тролінг», визначено основні мотиви й ознаки тролінгу, його комунікативну специфіку. Простежено явище тролінгу в динаміці, з’ясовано місце й семантику тролінгу в мовній свідомості сучасних українців.
Завантаження
Посилання
Vovk, N. (2013). Yavyshche trolinhu v Interneti yak zahroza informatsiinomu suspilstvu [The phenomenon of trolling on the Internet as a threat to the information society]. [V:] Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2013. Materialy 2-oi Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii IKS-2013, 16–19 travnia 2013 roku (Lviv, Slavske). Lviv, s. 104–105. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/20753 (data zapytu: 16.02.2023). (in Ukrainian)
Danko, Yu. A. (2013). «Trolinh» yak novyi vyd virtualnoi komunikatsii [«Trolling» as a new type of virtual communication]. [V:] Ukrainskyi sotsium, 4, s. 17–25. (in Ukrainian)
Mohylko, S. V. (2008). Trolinh yak sposib psykholohichnoi manipuliatsii v Interneti [Trolling as a method of psychological manipulation on the Internet]. [U:] Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia Filolohichni nauky. Cherkasy, s. 57−60. (in Ukrainian)
Molodetska, K. V. (2016). Pidkhid do vyiavlennia orhanizatsiinykh oznak informatsiinykh operatsii u sotsialnykh internet-servisakh [An approach to identifying organizational features of information operations in social Internet services]. [U:] Priorytetni napriamky rozvytku telekomunikatsiinykh system ta merezh spetsialnoho pryznachennia. Zastosuvannia pidrozdiliv, kompleksiv, zasobiv zviazku ta avtomatyzatsii v ATO. Zb. mater. IX nauk.- prakt. konf., 25 lystop. 2016 r. Kyiv, s. 130–131. (in Ukrainian)
Ostrovska, V. i Voitovych, O. (2017). Semantychnyi analiz Velykykh Danykh u zadachakh kiberbezpeky [Semantic analysis of Big Data in cyber security problems]. [V:] Informatsiini tekhnolohii ta kompiuterne modeliuvannia. Ivano-Frankivsk, s. 256–259. (in Ukrainian)
Radutnyi, O. E. (2015). Chynni zasoby kryminalno-pravovoi protydii Internet-trolinhu [Current means of criminal legal counteraction to Internet trolling]. [V:] Informatsiia i pravo, 3, s. 25–129. (in Ukrainian)
Bishop, J. (2014). Transforming Politics and Policy in the Digital Age. [In:] IGIGlobal, p. 157.
Cheng, J., Danescu-Niculescu-Mizil, C. & Leskovec, J. Antisocial Behavior in Online Discussion Communities. URL: https://cs.stanford.edu/people/jure/pubs/trolls-icwsm15.pdf (data zapytu: 16.02.2023).
Chmielecka, J. Trolle i zlewy. URL: https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,12102809,trolle-i-zlewy.html (data zapytu: 16.02.2023).
Cook, C., Schaafsma, J. & Antheunis, M. (2018). Under the bridge: An in-depth examination of online trolling in the gaming context. [In:] New Media & Society, 20(9), pp. 3323–3340. https://doi.org/10.1177/1461444817748578 (data zapytu: 16.02.2023).
Dong, J. (2007). Network Dictionary. Javvin Technologies Inc, р. 256.
Finley, K. (2015). A brief history of the end of the comments. [In:] Wired, oct 8. URL: http://bit.ly/1Wz2OUg (data zapytu: 10.02.2023).
Hardaker, C. (2010). Trolling is asynchronous computer-mediated communication: From user discussions to academic definitions. [In:] Journal of Politeness Research, 6 (2), pp. 215–242.
Hsu, Ch.-F., Khabiri, E. & Caverlee, J. Ranking comments on the social web. URL: https://people.engr.tamu.edu/caverlee/pubs/hsu09socialcom.pdf (data zapytu: 16.02.2023).
Huang, Y. & Chou, C. (2010). An analysis of multiple factors of cyberbullying among junior high school students in Taiwan. [In:] Comput. Human Behav, 6, pp. 1581–1590.
Jane, E. A. (2015). Flaming? What flaming? The pitfalls and potentials of researching online hostility. [In:] Ethnics and Information Technology, 16, pp. 65–87. URL: https://doi.org/10.1007/s10676-015-9362-0 (data zapytu: 16.02.2023).
Judith, S. Donath identity and deception in the virtual community. [In:] Communities in cyberspace. London, pр. 1–20. (data zapytu: 16.02.2023).
Kowalska, D. (2011). Opluwanie ludzi w internecie to całkiem dobry biznes. URL: http://www.polskatimes.pl/artykul/409400,opluwanie-ludzi-w-internecie-tocalkiem-dobry-biznes,id,t.html (data zapytu: 25.10.2022).
Marwick, A. & Ellison, N. (2012). There Isn’t Wifi in Heaven! Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages. [In:] Journal of Broadcasting, 3, pp. 378–400.
O’Sullivan, P. B. & Flanagan, A. J. (2003). Reconceptualizing “flaming” and other problematic messages. [In:] New Media & Society, 5(1), pp. 69–94. URL: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1461444803005001908 (data zapytu: 15.02.2023).
Online etymology dictionary. URL: https://www.etymonline.com/word/troll (data zapytu: 15.02.2023).
Sanfilippo, M. R., Fichman, P. & Yang, S. (2018). Multidimensionality of online trolling behaviors. [In:] The Information Society, 34 (1), pp. 27–39. URL: https://doi.org/10.1080/01972243.2017.1391911 (data zapytu: 16.02.2023).
Thacker, S. & Griffiths, M. D. (2012). An Exploratory Study of Trolling in Online Video Gaming. [In:] Int. J. Cyber Behav. Psychol. Learn, 4, pp. 17–33.
Voitovych, O. & Holovenko, V. Research of social networks as a source of information in warfare. [W:] Inżynier XXI wieku projectujemy przyszlosc. Rysiński, J. (ed.). Bielsko-Biała, pp. 111–119.
Wawrzyn, M. (2013). Psychologia trolla – czemu niektórzy internauci lubią wkurzać innych. [W:] Gadżetomania. URL: http://gadzetomania.pl/3968,psychologia-trolla-czemu-niektorzyinternauci-tak-lubia-wkurzac-innych (data zapytu: 13.02.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Наталія Дяченко, Анна Войналович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.