Тролінг і його комунікативний потенціал

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2023.281355

Ключові слова:

тролінг, троль, тролінгова комунікація, інтернет-комунікація, анкетування

Анотація

У статті представлено матеріал про тролінг як одну із сучасних комунікативних практик. Для дослідження були використані такі методи: зіставлення, спостереження, описовий метод і його основні прийоми – інвентаризацію та систематизацію мовних одиниць, метод анкетування, класифікаційний метод, метод когнітивної інтерпретації, елементи статистичного методу. Розглянуто сутність понять «троль», «тролінг», визначено основні мотиви й ознаки тролінгу, його комунікативну специфіку. Простежено явище тролінгу в динаміці, з’ясовано місце й семантику тролінгу в мовній свідомості сучасних українців.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Дяченко, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Житомирського державного університету імені Івана Франка

Анна Войналович, Житомирський державний університет імені Івана Франка

магістр середньої освіти (українська мова і література) Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Vovk, N. (2013). Yavyshche trolinhu v Interneti yak zahroza informatsiinomu suspilstvu [The phenomenon of trolling on the Internet as a threat to the information society]. [V:] Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2013. Materialy 2-oi Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii IKS-2013, 16–19 travnia 2013 roku (Lviv, Slavske). Lviv, s. 104–105. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/20753 (data zapytu: 16.02.2023). (in Ukrainian)

Danko, Yu. A. (2013). «Trolinh» yak novyi vyd virtualnoi komunikatsii [«Trolling» as a new type of virtual communication]. [V:] Ukrainskyi sotsium, 4, s. 17–25. (in Ukrainian)

Mohylko, S. V. (2008). Trolinh yak sposib psykholohichnoi manipuliatsii v Interneti [Trolling as a method of psychological manipulation on the Internet]. [U:] Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia Filolohichni nauky. Cherkasy, s. 57−60. (in Ukrainian)

Molodetska, K. V. (2016). Pidkhid do vyiavlennia orhanizatsiinykh oznak informatsiinykh operatsii u sotsialnykh internet-servisakh [An approach to identifying organizational features of information operations in social Internet services]. [U:] Priorytetni napriamky rozvytku telekomunikatsiinykh system ta merezh spetsialnoho pryznachennia. Zastosuvannia pidrozdiliv, kompleksiv, zasobiv zviazku ta avtomatyzatsii v ATO. Zb. mater. IX nauk.- prakt. konf., 25 lystop. 2016 r. Kyiv, s. 130–131. (in Ukrainian)

Ostrovska, V. i Voitovych, O. (2017). Semantychnyi analiz Velykykh Danykh u zadachakh kiberbezpeky [Semantic analysis of Big Data in cyber security problems]. [V:] Informatsiini tekhnolohii ta kompiuterne modeliuvannia. Ivano-Frankivsk, s. 256–259. (in Ukrainian)

Radutnyi, O. E. (2015). Chynni zasoby kryminalno-pravovoi protydii Internet-trolinhu [Current means of criminal legal counteraction to Internet trolling]. [V:] Informatsiia i pravo, 3, s. 25–129. (in Ukrainian)

Bishop, J. (2014). Transforming Politics and Policy in the Digital Age. [In:] IGIGlobal, p. 157.

Cheng, J., Danescu-Niculescu-Mizil, C. & Leskovec, J. Antisocial Behavior in Online Discussion Communities. URL: https://cs.stanford.edu/people/jure/pubs/trolls-icwsm15.pdf (data zapytu: 16.02.2023).

Chmielecka, J. Trolle i zlewy. URL: https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,12102809,trolle-i-zlewy.html (data zapytu: 16.02.2023).

Cook, C., Schaafsma, J. & Antheunis, M. (2018). Under the bridge: An in-depth examination of online trolling in the gaming context. [In:] New Media & Society, 20(9), pp. 3323–3340. https://doi.org/10.1177/1461444817748578 (data zapytu: 16.02.2023).

Dong, J. (2007). Network Dictionary. Javvin Technologies Inc, р. 256.

Finley, K. (2015). A brief history of the end of the comments. [In:] Wired, oct 8. URL: http://bit.ly/1Wz2OUg (data zapytu: 10.02.2023).

Hardaker, C. (2010). Trolling is asynchronous computer-mediated communication: From user discussions to academic definitions. [In:] Journal of Politeness Research, 6 (2), pp. 215–242.

Hsu, Ch.-F., Khabiri, E. & Caverlee, J. Ranking comments on the social web. URL: https://people.engr.tamu.edu/caverlee/pubs/hsu09socialcom.pdf (data zapytu: 16.02.2023).

Huang, Y. & Chou, C. (2010). An analysis of multiple factors of cyberbullying among junior high school students in Taiwan. [In:] Comput. Human Behav, 6, pp. 1581–1590.

Jane, E. A. (2015). Flaming? What flaming? The pitfalls and potentials of researching online hostility. [In:] Ethnics and Information Technology, 16, pp. 65–87. URL: https://doi.org/10.1007/s10676-015-9362-0 (data zapytu: 16.02.2023).

Judith, S. Donath identity and deception in the virtual community. [In:] Communities in cyberspace. London, pр. 1–20. (data zapytu: 16.02.2023).

Kowalska, D. (2011). Opluwanie ludzi w internecie to całkiem dobry biznes. URL: http://www.polskatimes.pl/artykul/409400,opluwanie-ludzi-w-internecie-tocalkiem-dobry-biznes,id,t.html (data zapytu: 25.10.2022).

Marwick, A. & Ellison, N. (2012). There Isn’t Wifi in Heaven! Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages. [In:] Journal of Broadcasting, 3, pp. 378–400.

O’Sullivan, P. B. & Flanagan, A. J. (2003). Reconceptualizing “flaming” and other problematic messages. [In:] New Media & Society, 5(1), pp. 69–94. URL: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1461444803005001908 (data zapytu: 15.02.2023).

Online etymology dictionary. URL: https://www.etymonline.com/word/troll (data zapytu: 15.02.2023).

Sanfilippo, M. R., Fichman, P. & Yang, S. (2018). Multidimensionality of online trolling behaviors. [In:] The Information Society, 34 (1), pp. 27–39. URL: https://doi.org/10.1080/01972243.2017.1391911 (data zapytu: 16.02.2023).

Thacker, S. & Griffiths, M. D. (2012). An Exploratory Study of Trolling in Online Video Gaming. [In:] Int. J. Cyber Behav. Psychol. Learn, 4, pp. 17–33.

Voitovych, O. & Holovenko, V. Research of social networks as a source of information in warfare. [W:] Inżynier XXI wieku projectujemy przyszlosc. Rysiński, J. (ed.). Bielsko-Biała, pp. 111–119.

Wawrzyn, M. (2013). Psychologia trolla – czemu niektórzy internauci lubią wkurzać innych. [W:] Gadżetomania. URL: http://gadzetomania.pl/3968,psychologia-trolla-czemu-niektorzyinternauci-tak-lubia-wkurzac-innych (data zapytu: 13.02.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Як цитувати

Дяченко, Н., & Войналович, А. (2023). Тролінг і його комунікативний потенціал. Філологічний часопис, (1), 46–55. https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2023.281355

Номер

Розділ

МОВОЗНАВСТВО