ЛІНГВІСТИЧНІ ОСНОВИ ТА ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ЧИННИКИ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Лариса Сауляк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2016.138083

Анотація

Засвоєння української мови вимагає від людини вмінь оцінювати її виражальні засоби і користуватися ними в усному й писемному мовленні. Риторизація навчального процесу повинна йти від мовних одиниць до їх ролі в тексті, від спостереження над текстами-зразками до створення власного тексту. Уведення активних форм навчальної комунікації підвищує рівень мотивації мовленнєвої поведінки учнів.

Ключові слова: риторика; комунікативна підготовка; оратор; мовець; мовна особистість; лінгвістичні основи; риторичний текст; культура мовлення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лариса Сауляк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Абрамова, Г. С. Возрастная психология : учеб. для вузов / Г. С. Абрамова. – М. : Академ. проект, 2001. – 704 с.

Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.

Безменова, Н. А. Очерки по теории и истории риторики / Наталья Александровна Безменова. – М. : Наука, 1991. – 215 с.

Выготский, Л. С. Мышление и речь: Психологические исследования / Л. С. Выготский. – М. : Лабиринт, 1996. – 416 с.

Голуб, Н. Б. Риторика у вищій школі : монографія / Н. Б Голуб. – Черкаси : Брама-Україна, 2008. – 400 с.

Горошкіна, О. М. Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю : монографія / О. М. Горошкіна. – Луганськ : Альма-матер, 2004. – 362 с.

Єрмоленко, С. Я. Нариси з української словесності. Стилістика та культура мови / С. Я. Єрмоленко. – К. : Довіра, 1999. – 431 с.

Жинкин, Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. – М. : Наука, 1982. – 159 с.

Ипполитова, Н. А. Русский язык и культура речи : учебник / Н. А. Ипполитова, О. Ю. Князева, М. Р. Савова ; под ред. Н. А. Ипполитовой. – М. : Проспект, 2009. – 448 с.

Культура мовлення вчителя-словесника / уклад. : Горошкіна О. М., Нікітіна А. В., Попова Л. О. та ін. – Луганськ : СПД Рєзніков В. С., 2007. – 112 с.

Куньч, З. Риторичний словник / З. Куньч. – К. : Рідна мова, 1997. – 342 с.

Ладыженская, Т. А. Устная речь как средство и предмет обучения / Т. А. Ладыженская. – 2-е изд., перераб. – М. : Флинта Наука, 1998. – 136 с.

Леонтьев, А. А. Внеязыковая обусловленность речевого акта и некоторые вопросы обучения иностранному языку / А. А. Леонтьев // Иностр. яз. в шк. – 1968. – № 2. – С. 29–35.

Леонтьев, А. А. Язык и речевая деятельность в общей и педагогической психологии : избр. психол. тр. / Алексей Алексеевич Леонтьев. – М. : МПСИ, 2004. – 535 с.

Луценко, В. І. Методика вивчення повнозначних частин мови на функціонально-стилістичних засадах в основній школі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Луценко Валентина Іванівна. – Херсон, 2009. – 241 с.

Матвеева, Т. В. Функциональные стили в аспекте текстовых категорий / Тамара Вячеславовна Матвеева. – Свердловск : Урал. ун-т, 1990. – 624 с.

Минеева, С. А. Цицерон : хрестоматия по риторике: для старшеклассников школ, гимназий, лицеев, колледжей / С. А. Минеева. – Пермь : ЗУУНЦ, 1992. – 104 с.

Михальская, А. К. Русский Сократ: лекции по сравнительно-исторической риторике : учеб. пособие для студентов гуманит. фак-тов / Анна Константиновна Михальская. – М. : Akademia, 1996. – 192 с.

Пономарів, О. Д. Стилістика сучасної української мови : підручник / О. Д. Пономарів. – К. : Либідь, 1993. – 248 с.

Рождественский, Ю. В. Теория риторики / Юрий Владимирович Рождественский. – М. : Добросвет, 1997. – 600 с.

Селіванова, О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми : підручник / Олена Олександрівна Селіванова. – Полтава : Довкілля-К, 2008. – 712 с.

Синельникова, Л. Н. Риторика как научная и учебная дисциплина : пособие для учителей, студентов, учащихся шк. и гимназий / Л. Н. Синельникова, А. Г. Лапотько. – Луганск : Ред.-издат. отдел облуправления по печати, 1996. – 89 с.

Сопер, П. Основы искусства речи : пер. с англ. / Сопер Поль. – 2-е испр. изд. – М. : Прогресс-Академия, 1992. – 416 с.

Соссюр, Ф. де. Курс загальної лінгвістики / Ф. де Соссюр. – К. : Основи, 1998. – 324 с.

Степанов, О. М. Основи психології і педагогіки : навч. посіб. / О. М. Степанов, М. М. Фібула. – К. : Академвидав, 2005. – 520 с.

Эльконин, Д. Б. К проблеме периодизации психического развития в детском возрасте / Д. Б. Эльконин // Вопросы психологии. – 1971. – № 4. – С. 17–19.

Юнина, Е. А. Общая риторика: (Современная интерпретация) / Е. А. Юнина, Г. М. Сагач. – Пермь : ЗУУНЦ, 1992. – 195 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-31

Як цитувати

Сауляк, Л. (2016). ЛІНГВІСТИЧНІ ОСНОВИ ТА ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ЧИННИКИ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ. Філологічний часопис, (1). https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2016.138083

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ