ГУМАНІЗАЦІЯ І ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ СУЧАСНОЇ РІДНОМОВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Кучеренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2016.138276

Анотація

У статті визначено домінувальні тенденції мовної освіти ХХІ століття, обґрунтовано актуальність і значущість гуманізації та гуманітаризації рідномовного навчання в системі загальної освіти в Україні. Схарактеризовано поняття «гуманізація» та «гуманітаризація» крізь призму лінгводидактики. З’ясовано сутність і характерні особливості принципів гуманізації та гуманітаризації, принципу антропоцентризму, які є стрижневими в аспекті розвитку мовної особистості учня. Окреслено шляхи впровадження у практику мовного навчання цих принципів з метою формування комунікативної компетентності учня основної школи. Визначено основні правила принципів гуманізації та гуманітаризації, принципу антропоцентризму, що випливають із його сутності, конкретизують його дію і допомагають учителеві реалізувати його задля досягнення задекларованих цілей мовної освіти.
Ключові слова: мовна освіта; гуманізація та гуманітаризація мовної освіти; принципи навчання; принцип гуманізації та гуманітаризації; принцип антропоцентризму.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ірина Кучеренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри практичного мовознавства Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел]. – К. ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.

Гончаренко, С. Педагогічна суть гуманітаризації шкільної освіти / С. Гончаренко, Ю. Мальований // Рідна школа. – 1994. – № 10. – С. 30.

Дидактика средней школы. Некоторые вопросы современной дидактики : учебное пособие / [под ред. М. Н. Скаткина]. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України [гол. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Кремень, В. Г. Освіта і суспільство в парадигмі синергетичного мислення / В. Г. Кремень // Педагогіка і психологія. – 2012. − № 2. − С. 5−11.

Педагогика : учебник / [под ред. Ю. К. Бабанского]. – М. : Просвещение, 1983. – 608 с.

Подласый, И. П. Исследование закономерностей дидактического исследования / И. П. Подласый. – К., 1991. – 157 с.

Родигіна, І. В. Гуманізація та гуманітаризація природничо-наукової освіти школярів : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / І. В. Родигіна. – Луганськ, 2000. – 47 с.

Савченко, О. Я. Дидактика початкової школи : підручник / О. Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 368 с.

Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. ред.). – К. : Абрис, 2002. – 742 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-30

Як цитувати

Кучеренко, І. (2016). ГУМАНІЗАЦІЯ І ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ СУЧАСНОЇ РІДНОМОВНОЇ ОСВІТИ. Філологічний часопис, (2). https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2016.138276

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ