ГУМАНІЗАЦІЯ І ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ СУЧАСНОЇ РІДНОМОВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2016.138276Анотація
У статті визначено домінувальні тенденції мовної освіти ХХІ століття, обґрунтовано актуальність і значущість гуманізації та гуманітаризації рідномовного навчання в системі загальної освіти в Україні. Схарактеризовано поняття «гуманізація» та «гуманітаризація» крізь призму лінгводидактики. З’ясовано сутність і характерні особливості принципів гуманізації та гуманітаризації, принципу антропоцентризму, які є стрижневими в аспекті розвитку мовної особистості учня. Окреслено шляхи впровадження у практику мовного навчання цих принципів з метою формування комунікативної компетентності учня основної школи. Визначено основні правила принципів гуманізації та гуманітаризації, принципу антропоцентризму, що випливають із його сутності, конкретизують його дію і допомагають учителеві реалізувати його задля досягнення задекларованих цілей мовної освіти.Ключові слова: мовна освіта; гуманізація та гуманітаризація мовної освіти; принципи навчання; принцип гуманізації та гуманітаризації; принцип антропоцентризму.
Завантаження
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел]. – К. ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.
Гончаренко, С. Педагогічна суть гуманітаризації шкільної освіти / С. Гончаренко, Ю. Мальований // Рідна школа. – 1994. – № 10. – С. 30.
Дидактика средней школы. Некоторые вопросы современной дидактики : учебное пособие / [под ред. М. Н. Скаткина]. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України [гол. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Кремень, В. Г. Освіта і суспільство в парадигмі синергетичного мислення / В. Г. Кремень // Педагогіка і психологія. – 2012. − № 2. − С. 5−11.
Педагогика : учебник / [под ред. Ю. К. Бабанского]. – М. : Просвещение, 1983. – 608 с.
Подласый, И. П. Исследование закономерностей дидактического исследования / И. П. Подласый. – К., 1991. – 157 с.
Родигіна, І. В. Гуманізація та гуманітаризація природничо-наукової освіти школярів : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / І. В. Родигіна. – Луганськ, 2000. – 47 с.
Савченко, О. Я. Дидактика початкової школи : підручник / О. Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 368 с.
Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. ред.). – К. : Абрис, 2002. – 742 с.