УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ТИПОЛОГІЙ У ЛІНГВОДИДАКТИЦІ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Ірина Кучеренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2017.139004

Анотація

У статті з’ясовано сутність сучасного уроку української мови в аспекті компетентнісного мовного навчання. Представлено аналіз типології і структури уроків розвитку зв’язного мовлення у лінгводидактиці ХХ століття. Визначено роль уроків розвитку зв’язного мовлення у процесі формування комунікативної компетентності учнів, проаналізовано загальновизнані типології уроків розвитку зв’язного мовлення у класифікації О. Біляєва, М. Стельмаховича, Г. Шелехової, М. Пентилюк, окреслено шляхи їх реалізації у практиці навчання української мови.

Ключові слова: сучасний урок української мови; уроки розвитку зв’язного мовлення; типи уроків розвитку зв’язного мовлення; типи уроків розвитку зв’язного мовлення у класифікації О. Біляєва, М. Стельмаховича, Г. Шелехової, М. Пентилюк.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ірина Кучеренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри практичного мовознавства Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Біляєв, О. М. Лінгводидактика української мови : навч.-метод. посібник / О. М. Біляєв. – К. : Генеза, 2005. – 180 с.

Біляєв, О. М. Сучасний урок української мови : навч.-метод. посібник / О. М. Біляєв. – К. : Рад. школа, 1981. – 176 с.

Кучеренко, І. А. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / І. А. Кучеренко. – Херсон, 2015. – 44 с.

Львов, М. Р. Словарь-справочник по методике русского языка : учебн. пособ. / М. Р. Львов. – М. : Просвещение, 1988. – 240 с.

Методика викладання української мови в середній школі / І. С. Олійник, В. К. Іваненко, Л. П. Рожило, О. С. Скорик. – К. : Вища школа, 1989. – 309 с.

Остапенко, Н. Технологія сучасного уроку української мови : навч. посібник / Н. М. Остапенко, Т. В. Симоненко, В. М. Руденко. – К. : ВЦ «Академія», 2011. – 248 с.

Пентилюк, М. Сучасні підходи до типології уроків / М. Пентилюк // Дивослово. – 2008. – № 6. – С. 2–5.

Пентилюк, М. І. Методика навчання української мови у таблицях і схемах: навч. посіб. / М. І. Пентилюк, Т. Г. Онукевич. – К. : «Ленвіт», 2006. – 134 с.

Пентилюк, М. І. Сучасний урок української мови / М. І. Пентилюк, Т. Г. Окуневич. – Х. : Вид. група «Основа», 2007. – 176 с.

Петровська, О. А. Основні типи уроків з української мови в 5–7 класах / О. А. Петровська. – К. : Рад. школа, 1959. – 71 с.

Приступа, Г. Н. Методика преподавания русского языка / Г. Н. Приступа. – Рязань, 1971. – 330 с.

Стельмахович, М. Г. Розвиток усного мовлення на уроках української мови в 4–8 класах / М. Г. Стельмахович. – К. : Рад. школа, 1976. – 188 с.

Хом’як, І. Проблема типології уроків мови / І. М. Хом’як // Теоретична і дидактична філологія. – 2012. – Вип. 12. – С. 122–129.

Шелехова, Г. Т. Система роботи з розвитку зв’язного мовлення на уроках рідної мови в середній школі : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / Г. Т. Шелехова. – К., 1996. – 45 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Кучеренко, І. (2017). УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ТИПОЛОГІЙ У ЛІНГВОДИДАКТИЦІ ХХ СТОЛІТТЯ. Філологічний часопис, (1). https://doi.org/10.31499/2415-8828.1.2017.139004

Номер

Розділ

СЛОВНИКОВІ МАТЕРІАЛИ