РОЗВИТОК НАВЧАЛЬНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ ЛЕКСИКИ У ПРОЦЕСІ РОЗБУДОВИ УКРАЇНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ (20-ті РОКИ ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2415-8828.2.2017.139011Анотація
У статті проаналізовано проблеми становлення україномовної навчальної термінолексики в контексті розбудови національної системи освіти. Визначено позамовні та власне мовні чинники, що передували розвитку функціональних стилів української мови та розширенню її суспільних функцій.
Зазначено, що тогочасні урядові заходи були спрямовані на українізацію шкільництва, однак цей процес охопив інші сфери суспільної діяльності та увійшов в історію як «золота доба» української термінології. Досліджено, що розвиток української навчальної термінологічної лексики був нерозривно пов’язаний із розбудовою української системи освіти.
Ключові слова: термінологія; українська навчальна термінологічна лексика; українізація; функціональний стиль; функції мови.Завантаження
Посилання
Ряппо Я. Система народної освіти на Україні: Соціальне виховання, проф. освіта й наука. Харків: Держвидав, 1926. 12 с.
Сірополко С. Народна освіта на Совєтській Україні. Варшава, 1934. 240 с.
Скрипник М. Перебудовними шляхами: [доповідь на першій Всеукр. конф. культурно-освітніх робітників нацменшостей 20 травня 1931 р.] // Комуністична освіта. 1931. № 7–8. С. 16–33.
Субтельний О. Україна: Історія. Київ: Либідь, 1991. 512 с.
Українські підручники для галицьких шкіл // Вільна українська школа. 1918. № 1. С. 94–96.
Шевельов Ю. Українська мова в першій половині двадцятого століття: 1900–1941: Стан і статус. Чернівці: Рута, 1998. 207 с.